W-EET-jes
Elke maand vind je onder w-EET-jes de leukste nieuwtjes over eten.
 
Weet jij een w-EET-je waar Eat2Gather nog niks over geschreven heeft en wil je jouw culinaire kennis delen met anderen? 
 
Stuur je w-EET-je naar de redactie van Eat2Gather zodat jouw w-EET-je eventueel geplaats kan worden.
 
 
Met smakelijke groet,
 
Eat2Gather
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
w-EET-je of er cafeïne in thee zit?

Regelmatig hoor je van mensen dat ze ´s avonds laat geen koffie meer drinken omdat ze dan niet kunnen slapen door de cafeïne. Vaak bestellen ze dan een kopje thee. Maar zit er geen cafeïne in thee dan?

Er zijn heel veel verschillende soorten thee, uit allerlei landen en die op verschillende manieren geplukt, bewerkt en gemengd worden.

In grote lijnen zijn de volgende soorten thee te onderscheiden:
Zwarte thee: Theeblaadjes zijn gefermenteerd of gegist.
Groene thee: Theeblaadjes zijn niet gefermenteerd.
Vruchtenthee of Earl Grey: Zwarte thee met een toegevoegd smaakje.
Kruidenthee: Deze “thee” wordt niet getrokken van de theeplant maar is een aftreksel van andere gedroogde planten, kruiden en/ of specerijen (zoals muntthee, zoethoutthee en verveine thee). Omdat er geen thee aan te pas komt, heet dit ook wel “infusion”.

Cafeïne per kopje:
Kopje koffie: 70 mg (40 mg tot 100 mg afhankelijk van de sterkte)
Zwarte thee: 40 mg
Groene thee: 20 mg
Kruidenthee: 0 mg
 
Kortom, kun je niet goed slapen als je cafeïne hebt gedronken? Drink dan ’s avonds een kopje kruidenthee.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je meer weten over thee? Boek dan een theeproeverijen in combinatie met foodpairing gegeven door Nederlands theekampioene of een Chinese theeceremonies bij Eat2Gather.
 
Waarom Eat2Gather?
W-EET-jes
In het nieuws
Klanten en reviews
Bedrijfsfilm Eat2Gather
Workshop kadobon